maanantai 7. lokakuuta 2013

Maanantai. Puhelinpäivä. Kuntayhtymä kaksineuvoinen. Huostaanottujen sijoituspaikan hiljaisuus. Ym

Vapaa päivä ja mitä ihanin sää.
"Naapurin" kanssa käytiin asioilla Ylihärmässä ja auton mittari näytti + 15.5 astetta lämpöä ulkosalla.
Nyt klo: 20:00 ulkona on + 10.5 astetta. Ei paha, ei lainkaan.

Tämä päivä oli puhelinpäivä. Totaalisesti.
Ihme, kun puhelin ei ole tarttunut korvaani kiinni.

Kuntayhtymä kaksineuvoinen lähetti minulle "rakkauskirjeen". Kirjeen sain tänään.
Kirjeen olivat allekirjoittaneet kuntayhtymän johtaja Antti Perkkalainen ja sosiaalipalvelujen johtaja
Eija Ala-Toppari-Peltola. Päiväys kirjeelle oli 4.10.2013 Kauhavalla.

Kirje alkoi seuraavalla lauseella:

1- Olemme huolestuneina joutuneet kiinnittämään huomiota lastensuojeluasioihin liittyvään toimintaasi julkisuudessa.

2- Katsomme sen vaarantavan (huostaanotettujen) yksityisyyden suojan.

Minun kommentti :
He eivät tosin kirjoittaneet sanaa, huostaanotettujen, mutta minä käytän. Syystä, ettei huostaanottujen ikä selviä.

3- Erityisen huolestuttavaa on tietojen leviäminen Internetin välityksellä eri sivustoille.

4- Sitten seuraa selostus, kuinka he ovat kiinnittäneet huomiota myös sivustoilla käytävään viranomaisiin kohdistuvaan kirjoitteluun.

Minun kommentti:
Jaaha, tuosta en tiedä mitään, mutta kiitos tiedosta.

5- Kuntayhtymä kaksineuvoinen harkitsee oikeustoimien tarpeellisuutta asiassa.

Minun kommentti: Kiitos tiedosta ja tehkää näin jos sen oikeaksi koette.

Minulle huostaanotetut ja heidän hyvinvointinsa lääkäriin pääsyä myöten ovat tärkeämpiä, kuin oma maineeni.
Niin keskustelupalstoilla, kuin muuallakin Internetissä.
 ----------------------------------------------------------

Tämän kirjeen ja huostaanottopaikan vastaamattomuuden olen tänään ilmoittanut aluehallintovirastoon, eräälle henkilölle.

Huostaanottopaikka ei ole vastannut sanallakaan tekemääni selvityspyyntöön koskien valehtelua ja huostaanotetun tietojen antamista ulkopuoliselle.
Hiljaisuus?? No, siihen voi olla useita syitä, mutta luulisi edes yhden. olikohan se nyt viidestä "johtajasta" ehtivän vastaamaan selvityspyyntööni jos halua siihen on?

Soitin myös Perkkalaiselle ja Ala-Toppari-Peltolalle heidän kirjeensä oudosta sisällöstä.
Kiitin heitä kirjeestä ja ilmoitin välittäneeni kirjeen tiedot aluehallintovirastoon.
Onhan kohteliasta kiittää kirjeestä, vaikka sen sisältöä ei täysin ymmärtänytkään.

Ai niin.
6- kohta: Edelleen haluamme todeta, että Kuntayhtymä kaksineuvoisen lastensuojelun viranhaltijat nauttivat työssään täyttä luottamustamme.

Minun kommentti:
Hyvä asia, että luottamus pelaa. Olen tosin pikkuisen ulkona tästä lausunnosta.

Perkkalainen ilmoitti hiljattain, ettei hänellä ole valtuuksia lastensuojeluun eikä alaiseensa Ala-Toppari-Peltolaan.
Ala-Toppari-Peltola ilmoitti puolestaan, ettei hänellä ole valtuuksia puuttua alaisensa toimintaan.

Nyt kummallakin on yhtä-äkkiä oikeudet uhata minua oikeustoimilla koskien lastensuojelun saamaa julkisuutta Kuntayhtymä kaksineuvoisen alueella.

Ottakaa nyt tuosta selvää. Minä en enään ymmärrä kuka on pomo ja kuka leikkii pomoa?
Kenellä oikeasti on vastuu lastensuojelusta Kuntayhtymä kaksineuvoisen Kauhavan alueella?

Minä en sitä tiedä. Valitettavasti.

Se siitä.
Saunottua tuli, joten: huomiseen.

Ei kommentteja: