tiistai 7. heinäkuuta 2009

Tiistai, lasin leikkuuta

Tänään, pilvisenä mutta sateettomana päivänä, leikkasin lasista valmiiksi monia aihioita.
Enää ei puutu kuin hionta, nauhotus sekä tinaus. ( no, meikäläisellä vielä lisähionta)

"Kersa" Vaasasta soitteli illalla ja kertoi, että: Vettä tulee kaatamalla.
Tulisi vaan tännekkin päin, eilinen sade ei riittänyt mihinkään kun ajattelee viljelyksiä ym. vettä kaipaavia asioita. Ainut on peruna joka kuivuudesta nauttii, perunarutto ei leviä kuivuudessa.

Iltasella hain mansikkamaalta ekan kunnollisen mansikka satsin. Tulossa on ja paljon, heti kun ilmat lämpenevät ja mansikka kypsyy kunnolla.
Viileät ilmat ja kuivuus ovat myöhästyttäneet kaikkien "tuotteiden" kypsymistä.

Eiköhän, ilmat kohta taas lämpiä ja sadettakin saadaan, näin toivon.

Mies on ahertanut asuntoauton pyörätelineen kanssa iltapäivän.
Rehellisesti täytyy todeta, hieno tuli ja tukeva.

ANONYYMILLE:

Luehan nyt kirjoituksesi uudelleen ja oikein miettien.
Lue sitten vastaukseni ja vertaa todellisuutta, todellisuuteen.

Anonyymi Anonyymi sanoi...

Minua edelleen ihmetyttää SE, että miksi sinä "roikut" tässä kyseisessä perheessä kiinni kuin hai laivassa.
Olen seurannut näitä kirjoituksia ja en osaa kuin ihmetellä?
Jos minä huomaisin ettei minun seuraani joku kaipaa(vai etkö ole huomannu), niin en todellakaan yrittäisi väkisin pitää yhteyttä enkä olisi missään tekemisissä. Ja siksi ihmetyttääkin miksi sinä kaikin keinoin yrität pitää yhteyttä ja sinua kiinnostaa perheen kaikki asiat.
Koita nyt elää omaa elämääsi ja olla tekemisissä niiden kanssa jotka seuraasi haluaa.
Siis todellakin mikä se asia on miksi kokoajan olet yhden perheen asioista kiinnostunut, siitä on tuullut sinulle kuin pakkomielle.
Onko tuo enää laillistakaan?

7. heinäkuuta 2009 14:12

HYVÄ ANONYYMI:
Kirjoituksesi huokuu, katkeruutta, vihaa, kateutta sekä eräänlaista loppuunpalamista, kuvitteellisessa kirjoituksessasi.
Toivoisin, että kävisit ammatti-ihmisen puheilla jos koet asiat näin väärin ja raskaasti.

SITTEN KIRJOITUKSEESI:

Toteat, että roikun perheessä kiinni kuin hai laivassa, samoin ilmoitat, että yritän väkisin pitää yhteyttä perheeseen, ja että minua kiinnostavat perheen asiat.

Jos kyse on "teinin" perheestä, kuten oletan niin tiedoksesi.

Hiitolomaviikkosta lukien:

Olen käynyt yhden kerran "teinin" kotona ja silloinkin eteisessä vain. Vein teinin äidin tilaamat tavarat hänelle.

Soittanut olen kaksi kertaa "teinin" äidille, toinen puheluista koski tilauksia ja toisessa kysyin " teiniä" puhelimeen.

Olen ollut mukana kuuden muun henkilön kanssa, kun vieras halusi viedä "teinille" synttärilahjan.

"Teiniä" tosin ei näkynyt muuta kuin kahdelle henkilölle, kumma juttu sinänsä.

Olen tervehtinyt perheen jäseniä kun olen nähnyt heitä ollessani pyöräilemässä yhteensä ehkä neljä kertaa.

Olen siis noin kuusi kertaa nähnyt ja kaksi kertaa soittanut ko.perheelle hiitolomasta alkaen.

Tämäkö on sinun mielestäsi, roikkumista sekä yhteyden pitoa väkisin?

Jos ko.perheessä ei puhuta kuin minusta ( näin oletan) syy ei ole minun.

Toivoisin, että perhe saisi muutakin puhuttavaa ettei tälläisia mielikuvituksen mukanaan tuomia kirjoituksia enää tulisi.

Kuten huomaat, minä en ole häiriötekijä vaan joku muu asia perheessä tekee sen.
Asioilla, puhumattomilla on tapana kulminoitua johonkin ja usein syytä haetaan ihan muualta kuin itsestään.

Näin on helpompi kuvitella, että kaikki on muuten hyvin, ilman "erästä" ja itsensä pettäminen jatkuu.

"Teinin", sekä minun että meidän "teinin" asiat, ovat meidän asioita.
Ne eivät kosketa millään tavalla "teinin" perheen elämää eikä heidän rauhaansa omassa kodissansa.

Laillisuutta voit kysyä poliisilta, samoin voit kysyä onko laillista kirjoittaa valheita.

Asioitahan ei voi paeta, ne pitää kohdata.

Käyhän puhumassa jossain, miksi koet asiat nurinkurisesti?

Sauna kutsuu, joten: Huomiseen.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Näin ulkopuolisena kun olen tilannetta seurannut, tuntuu, kuin anonyymi kirjoittaja olisi aina perheestä, josta täällä puhutaan. En usko että kyseessä on vanhemmat, tai tämä "teini" itse, vaan joku muu.

Ja jos anonyymi väittää blogin kirjoittajan olevan hyvin aktiivinen siinä, että pitää heihin yhteyttä, minun laskujeni mukaan tämä "kiinni roikkuminen" on tapahtunut keskimääräisesti yhden kerran kuussa, joten aikamoisesta kiinni roikkumisesta onkin kyse.. Eijahan kirjoittaa että on nähnyt heitä n. 6 kertaa hiihtoloman jälkeen.

Meneppä kysymään joltain virkamieheltä siitä, onko laillista pitää yhteyttä n. kerran kuussa, vai onko se häirinköintiä. Uskoisin, että saat melkoiset naurut perääsi ;) Enpä toivoisi olevani Sinun sukulaisiasi, sillä voisit soittaa varmaan poliisit paikalle jos sattuisin soittamaan vaikka 2 kertaa saman kuukauden aikana! Kauheaa!

Anonyymi kirjoitti...

En ole kyseisen perheen jäsen vaan olen myös seurannut ulkopuolisena.
Kyllä jokainen tietää sisimmässään mitä on tehnyt ja mitä ei.

Anonyymi kirjoitti...

Lapsen asiat kuuluvat vanhemmille ainakin siihen saakka kunnes lapsi on täysi-ikäinen.