Toivotaan, että tilanne paranee kylmenemisen myötä.
Vaasan "kersa" ja Kisu tulivat jo aamusta. "Kersan" piti tehdä vielä joitain tehtäviä mm. sukuhistoriasta.
Tehtyä tuli ja Vaasa kutsui kumpaakin jo iltapäivästä.
Ei ihmeempiä ole mahtunut tähänkään päivään, puhelin tosin on soinut tasaisin väli-ajoin koskien Kauhajokelaisen Yli-Rahnaston siirtymistä meihin Perussuomalaisiin.
Puhelut ovat olleet kaikki positiivisia ja soittajat ovat iloinneet Yli-Rahnaston päätöksen puolesta.
Perussuomalaisia soittajat eivät olleet, mutta toivat ilonsa ja toiveensa julki.
Ilkka lehdessä oli tänään kirjoittamani yleisönosasto kirjoitus todella lyhennettynä.
Sitä ei ymmärrä jos ei tiedä alkuperäistä tekstiä.
Tässä kirjoitus jonka Ilkan piti julkaista:
-------------------------------------------------------------------
1958 luvulta nykyaikaan Lapuanjoen silta-asiassa.
Ensiksikin, olen iloinen rakennustoimikunnan pj:n Petri Salon toteamuksesta (Komiat lehti 4.11.09), että tiestä tulee leveä ja asiat sillan ja tien rakentamisessa etenevät kuntaliitossopimuksen mukaisesti.
Näin pitääkin. Kuntaliitossopimukseen on kirjattu ylös myös milloin silta ja tie ovat valmiita. Sopimusrikkoa he eivät varmasti halua tehdä.
Ihmettelen mistä ne kaksi rekkaa tielle tulevat? Marraskuussa 2006 tehdyn kyselyn mukaan jo yksinomaan Ala-Talkkarilla käy viikoittain yli 60 rekkaa.
Kankaan kylän tiellä kulkee viikossa yli 200 rekkaa ja muut autot päälle. Liikenne on nykyään moninkertaistunut 2006 vuodesta.
Liinamaa muistelee todella vanhoja asioita. Ajat ovat muuttuneet ja ihmiset ovat oppineet todellakin käymään muualla ostoksilla, kuin Kauhavalla.
Kiitos silloisille päättäjille.
Samoin valtuutettu Kankaanpää (Ilkassa 10.11.09) muistelee kovin vanhoja asioita.
Eikös sitä sanota, että AIKA KULTAA MUISTOT.
Näin on tainnut todellakin tapahtua eräille päättäjille.
Liinamaa toteaa myös, että Kangas on Kauhavan ainoa pussinperä. Ei minun mielestäni, emme koe olevamme missään pussissa, mutta niin ala-arvoisia toimenpiteitä kuin vanhan käytöstä poistetun sillan ajatteleminen ja julki tuominen loukkaa asukkaita joen kummallakin puolin.
Vanhat käytöstä poistetut sillat ei täysperävaunullisia rekkoja kestä, silta olisi myös kapea eli liikennevalot pitäisi saada näyttämään koska voi ylittää, ettei kohtaa toista autoa keskellä siltaa. Peruuta siinä sitten ja aikataulut menee sekaisin. Kiitosta ei tulisi kuljettajille.
Herrat ihmettelevät myös miksi ei kuntaliitossopimusta tehtäessä otettu esille vastustusta sillan-ja tien osalta.
Sitä kankaalaisetkin ihmettelevät, samoin tärkeän paperin pois jääntiä, kun papereita Kauhavalle Ylihärmästä siirrettiin.
Paperista käy selkeästi ilmi mitä kankaan ja ikolan kylän asukkaat haluavat.
Paperi on myöhemmin toimitettu Harri Mattilalle joka lupasi viedä sen hallituksen käsittelyyn. Ei ole kokouslistoilla näkynyt.
Hankkeen hinnasta pitäisi olla jo tietoa myös rakennustoimikunnassa. Tielaitos on laskelmansa tehnyt ja se ylittää reippaasti Kauhavan varaaman määrärahan.
Urakkatarjoukset eivät paljon vaikuta todellisiin kustannuksiin niin sillan kuin tienkin osalta.
Eija Kiviharju-Ketola Ylihärmä PS.
-------------------------------------------------------------------
Valitettavasti yli puolet oli jätetty pois.
Onneksi KOMIAT lehti julkaisi samantyyppisen kirjoitukseni kokonaisuudessaan.
Siinä, harmaan päivän saldo.
Saunassa ehdin jo käydä, joten: Huomiseen.
Ensiksikin, olen iloinen rakennustoimikunnan pj:n Petri Salon toteamuksesta (Komiat lehti 4.11.09), että tiestä tulee leveä ja asiat sillan ja tien rakentamisessa etenevät kuntaliitossopimuksen mukaisesti.
Näin pitääkin. Kuntaliitossopimukseen on kirjattu ylös myös milloin silta ja tie ovat valmiita. Sopimusrikkoa he eivät varmasti halua tehdä.
Ihmettelen mistä ne kaksi rekkaa tielle tulevat? Marraskuussa 2006 tehdyn kyselyn mukaan jo yksinomaan Ala-Talkkarilla käy viikoittain yli 60 rekkaa.
Kankaan kylän tiellä kulkee viikossa yli 200 rekkaa ja muut autot päälle. Liikenne on nykyään moninkertaistunut 2006 vuodesta.
Liinamaa muistelee todella vanhoja asioita. Ajat ovat muuttuneet ja ihmiset ovat oppineet todellakin käymään muualla ostoksilla, kuin Kauhavalla.
Kiitos silloisille päättäjille.
Samoin valtuutettu Kankaanpää (Ilkassa 10.11.09) muistelee kovin vanhoja asioita.
Eikös sitä sanota, että AIKA KULTAA MUISTOT.
Näin on tainnut todellakin tapahtua eräille päättäjille.
Liinamaa toteaa myös, että Kangas on Kauhavan ainoa pussinperä. Ei minun mielestäni, emme koe olevamme missään pussissa, mutta niin ala-arvoisia toimenpiteitä kuin vanhan käytöstä poistetun sillan ajatteleminen ja julki tuominen loukkaa asukkaita joen kummallakin puolin.
Vanhat käytöstä poistetut sillat ei täysperävaunullisia rekkoja kestä, silta olisi myös kapea eli liikennevalot pitäisi saada näyttämään koska voi ylittää, ettei kohtaa toista autoa keskellä siltaa. Peruuta siinä sitten ja aikataulut menee sekaisin. Kiitosta ei tulisi kuljettajille.
Herrat ihmettelevät myös miksi ei kuntaliitossopimusta tehtäessä otettu esille vastustusta sillan-ja tien osalta.
Sitä kankaalaisetkin ihmettelevät, samoin tärkeän paperin pois jääntiä, kun papereita Kauhavalle Ylihärmästä siirrettiin.
Paperista käy selkeästi ilmi mitä kankaan ja ikolan kylän asukkaat haluavat.
Paperi on myöhemmin toimitettu Harri Mattilalle joka lupasi viedä sen hallituksen käsittelyyn. Ei ole kokouslistoilla näkynyt.
Hankkeen hinnasta pitäisi olla jo tietoa myös rakennustoimikunnassa. Tielaitos on laskelmansa tehnyt ja se ylittää reippaasti Kauhavan varaaman määrärahan.
Urakkatarjoukset eivät paljon vaikuta todellisiin kustannuksiin niin sillan kuin tienkin osalta.
Eija Kiviharju-Ketola Ylihärmä PS.
-------------------------------------------------------------------
Valitettavasti yli puolet oli jätetty pois.
Onneksi KOMIAT lehti julkaisi samantyyppisen kirjoitukseni kokonaisuudessaan.
Siinä, harmaan päivän saldo.
Saunassa ehdin jo käydä, joten: Huomiseen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti