perjantai 7. joulukuuta 2012

Perjantai. Iltasella surkea ajokeli. Ym

Aamusta kutsui Seinäjoki ja "hommat" siellä.
Päivä vierähti ihan mukavasti ja hauskaakin oli.

Aamulla oli hyvä ajokeli, mutta iltasella oli luultavasti laitettu suolaa tielle ja tie oli todella jäinen.
Suolan jälkeen tie on hetken aikaa kuin luistinrata. Omituinen reaktio.

Ojaan ajoja ja muita onnettemuuksia oli tänään paljon.
Meidän "tiellä", tosin Lapuan puolella oli auto mennyt katollensa iltasella.

Liian kova vauhti, taisi olla syynä ulosajoon.

Joulu lähestyy.
Tässä yksi laulu:  Valitettavasti säveltäjän / sanoittajan tiedot puuttuvat.
Valistuksen Lukukirja 1920

MINUN IKÄISENI

Hän syntyi lapsena maailmaan,
taivahan herra suuri,
hän kasvoi köyhässä kodissaan,
ja kerran hän oli päällä maan
mun ikäisenäni juuri.

Hän oli niin hyvä ja herttainen,
nöyrä ja kuuliainen,
apuna, ilona vanhinten
ja armossa Isän taivaisen
hän yleni, pienokainen.

Ma muistelen kuvaa kallista -
äiti sen selitti mulle -
ja silloin mä huomaan murheella,
miten paljo on minussa puutteita.
Ne kerron, Jeesus sulle.

Ma hyväksi oppia tahtoisin,
neuvo ja auta sinä !
Tee sellaiseksi minutkin,
kuin olit sä, Jeesus rakkahin,
niin pienenä kuin minä.


Saunottu ei, joten: Huomiseen.

Ps. Hengetär kotiutui tänään.
Hengettären ystävälle, lähetin tänään viestin.
Viestissä toin julki, mitä tarkoittaa ystävyys ja annetut lupaukset.

Toivottavasti: Ystävä ymmärtää yskän.

Ei kommentteja: